GARANCIA ÉS JÓTÁLLÁS

 

Amennyiben a megrendelt árucikk hibás, és a hiba az áru átvételét megelőzően keletkezett, a Vevőnek az átvételt követően max. 3 munkanapon belül írásban jeleznie kell ügyfélszolgálatunk felé a  webshop@devergo.hu e-mail címre. A hibás termék visszaérkezésétől számítva, a Vevő választása szerint a 14 napon belül díjmentesen kicseréljük.

Amennyiben a megrendelt termék 6 hónapon belül meghibásodik, kérjük küldje vissza központi címünkre a terméket számlával együtt, melynek beérkezése után a terméket saját költségünkön bevizsgáltatjuk és értesítjük Önt az eredményről. A reklamáció kezelését a szavatosság időtartama alatt (első 6 hónap) a Forgalmazó (FLAS Kft.) ügyfélszolgálata végzi. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a Vevő az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. A szavatosság első 6 hónapja alatt a szükséges, független szakvéleményt a Forgalmazó biztosítja, a fennmaradó 18 hónapban a Vevő az esetleges reklamációval a fogyasztóvédelmi szervekhez  fordulhat, s a jogos reklamációról szóló jegyzőkönyvvel érvényesítheti szavatossági jogát. Utánvételes visszaküldésre nincs lehetőség és nem áll módunkban az ilyen formában visszaküldött csomagokat átvenni.

2017. január 1-jétől átalakult a fogyasztóvédelmi hatósági intézményrendszer, a feladatokat az NFH általános jogutódja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium valamint másodfokú ügyekben országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. Így mind a 197 járási hivatalban elérhető a fogyasztóvédelem. Így mindenki a lakóhelyéhez legközelebbi hivatalban intézheti fogyasztóvédelmi ügyét, kérhet tanácsot például jótállási, szavatossági, panaszkezelési kérdésekben. Az elérhetőségeket itt találja: http://jarasinfo.gov.hu/

 

Felhívjuk figyelmét, hogy a termékek piszkos, szennyezett, sáros, vizes terméket higiéniai okok miatt nem vehetünk át. Kérjük, hogy tiszta, száraz állapotban szíveskedjen a terméket reklamáció esetén visszahozni.

A vásárláskor átadott, illetve a felsőruházati termékekbe bevarrt használati és kezelési útmutató leírásai az irányadóak a termék használatára, kezelésére és a szavatossági, jótállási feltételekre vonatkozóan.

A szavatossági szabályokat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) 6:159-167. §-a, a 19/2014 GKM rendelet, valamint a 1959. évi IV. törvény 305-311§-a részletezi.

A Ptk. alapján, minden olyan esetben, ha a hiba az áru értékének és használhatóságának csökkenése nélkül megjavítható, úgy a Vásárló csak abban az esetben kérheti javítás helyett a cserét vagy a vételár visszafizetését, ha az nem eredményez aránytalanul nagy többletköltséget a javításhoz képest a forgalmazó számára.

Idézet a Polgári Törvénykönyv 1959. évi IV. törvény 306.§-ából:

306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult

a.         elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;

b.         ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

A szavatossági reklamáció az eladáskor meglévő, a csak a viselés során jelentkező rejtett anyag- és/vagy gyártási hibákra vonatkozik. A külső mechanikai hatások, túlterhelés, kíméletlen használat, nem megfelelő tisztítás, házilagos javítás eredményeképpen bekövetkező károsodás nem tekinthető rejtett hibának, és a szavatossági jogok elvesztését vonhatja maga után.

A jogszabályban meghatározott kifogásközlésre rendelkezésre álló idő arra vonatkozik, hogy a vásárlónak - akadályoztatása esetén - mennyi idő áll rendelkezésére a reklamáció bejelentésére, ez azonban nem jelenti azt, hogy a meghibásodott terméket tovább használhatja, vagy egyéb olyan cselekményt hajthat azon végre, amellyel a keletkezett kárt növeli. A terméken jelentkező meghibásodást - lehetőség szerint - a jelentkezésükkor haladéktalanul be kell jelenteni a forgalmazó felé, mivel a meghibásodott termék további használata újabb, már nem javítható hibákat eredményezhet, mely esetben a gyártót, illetve jelen esetben a forgalmazót túlzott többletköltség terhelné csere vagy levásárlás esetén.

A reklamált termékek vizsgálatát szemrevételes, kézi, érzékszervi, roncsolás-mentes módszerrel van lehetőség végezni. A vizsgálatnál a vonatkozó szabványok és jogszabályok előírásait, korábbi vizsgálati tapasztalatokat, valamint gyakorlati- használati elvárásokat veszünk figyelembe.

A Magyarországon működő, akkreditált, független bevizsgáló szervek nem rendelkeznek olyan hatáskörrel, mely alapján kötelezhetné a forgalmazót arra, hogy esetleges javítás helyett a terméket cserélje ki, adjon árleszállítást, vagy fizesse vissza a vételárat.

A forgalmazó döntését, a bevizsgáló véleményét, illetve az elvégzett javítást, kártalanítást, a kifogás rendezési módját a vásárlónak nem kötelessége elfogadni, azonban annak további ügyvitele már nem a forgalmazó feladata. Fogyasztói jogvita esetén a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. Az eljárásra a fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás, vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. A békéltető testületek elérhetőségei megtalálhatók a www.bekeltetes.hu oldalon. Amennyiben a szakvéleményben leírtakkal, valamint a minőségi kifogásrendezéssel kapcsolatos eljárással nem ért egyet, lehetősége van a területileg illetékes Nemzeti Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez is fordulni, illetve polgári peres eljárást kezdeményezni, melyek elérhetőségeit megtalálhatja a minden kereskedelmi egységben, a törvényi előírásoknak megfelelően kifüggesztve.

Abban az esetben, ha a minőségi kifogás megalapozott, és a hibát nincs mód kijavítani, a terméket nem őrizzük meg, nem küldjük vissza, hanem megsemmisítjük!

 

Online Vitarendezési Platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testülettel.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&Lng=HU

 

A Webáruház szavatol azért, hogy az általa eladásra kínált termékek a webáruház oldalain feltüntetett termékleírás és képeknek megfelelőek, a márkára jellemző minőségben és a termékleírásban feltüntetett tulajdonságokkal rendelkeznek.

A Webáruház szavatol továbbá azért, hogy az általa eladásra kínált termékek, alkalmasak a rendeltetésszerű használatra, valamint mentesek mindenfajta olyan gyártási, tervezési, fejlesztési, gyártási, anyagbeli, kivitelezési hibáktól, amelyek saját mulasztásából adódnak. A Megrendelő részéről esetlegesen felmerülő minőségi kifogást, a Megrendelő köteles azonnal írásban jelezni a webshop@devergo.hu email címen. A webáruház a törvényben ez esetben előírt módon jár el, a hibás terméket kivizsgáltatja, a terméket kijavítja vagy azonos paraméterekkel rendelkező hibátlan árura kicseréli, készlet hiánya esetén a Megrendelő kérésére pénzvisszafizetést biztosít. Amennyiben a reklamáció megalapozott, a kiértesítéstől számított 6 hónapon belül kérheti a Megrendelő a termék cseréjét, illetve a vételár visszafizetését.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a Megrendelő az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Megrendelő érvényesíteni már nem tudja. A szavatossági jogok a számla eredeti, vagy másolati példányával érvényesíthetőek. 


A reklamáció kezelését a szavatosság teljes időtartama alatt a Forgalmazó (FLAS Kft.) ügyfélszolgálata végzi. A szavatosság első 6 hónapja alatt a szükséges szakvéleményt a Forgalmazó biztosítja, a fennmaradó 18 hónapban a Megrendelő az esetleges reklamációval a fogyasztóvédelmi szervekhez  fordulhat, s a jogos reklamációról szóló jegyzőkönyvvel érvényesítheti szavatossági jogát.

A Megrendelő termékszavatossági igényét a termék gyártójával vagy forgalmazójával (FLAS Kft.) szemben gyakorolhatja. A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

Termékszavatossági igényét a Megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti, e határidő elteltével azonban jogosultságát elveszti. A Megrendelő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Megrendelő felelős.

 A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából  a Megrendelő eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél.

Iratkozz fel hírlevelünkre!