GYIK

Gyakran ismételt kérdések

Kell-e regisztrálni, hogy rendelhessek?

A rendelés leadáshoz mindenképpen szükséges regisztrálnod a honlapon.

Mit tegyek, ha elfelejtettem a jelszavam?

A belepésnél lehetőséged van az általad megadott email címre egy új jelszót kérni, amennyiben az eredeti jelszavad elfelejtetted.

Rendelést le lehet adni e-mailben esetleg telefonon?

Rendelés csak a webáruházon keresztül adhatod le. Ha ebben segítségedre lehetünk telefonon, e-mailben és online chat-en is kérdezhetsz.

Mikor lehetek biztos benne, hogy a rendelésemet elküldtem és folyamatban van szállítás?

A rendelés véglegesítését követően automatikusan küldünk megrendelés visszaigazolást emailben. Amennyiben nem érkezik visszaigazolás, kérjük a saját adataid menü pontban ellenőrizd, hogy megrendelést véglegesítetted-e, illetve az email cím jó-e. Ha mindent rendben találtál és mégsem kaptad meg a visszaigazolást, kérjük vedd fel velünk a kapcsolatot.

Rendelnék egy terméket, de nem tudom melyik méret lenne a megfelelő. Mit tegyek?

A kiválasztott termék adatainál, a „Mérettáblázat” fülön tudsz tájékozódni a termék tényleges adatairól. Ha további kérdésed van, kérjük vedd fel velünk a kapcsolatot.

Hogyan fizethetek, ha terméket rendelek?

Lehetőséged van előreutalással vagy online bankkártyával (Visa, Visa Electron, Masercard, Maestro), illetve készpénzes fizetésre, a személyes átvétel során, továbbá utánvéttel, ha házhozszállítást kértél. A futárszolgálat képviselőjének csak készpénzzel tudsz majd fizetni, vásárlási utalványt, egyéb kedvezményt nem áll módjában elfogadni.

Mikortól ingyenes a szállítás?

Az ingyenes szállítás értékhatára 20000 Ft, az e fölötti megrendelésre nem számolunk fel szállítási költséget.

Hogyan tudok megrendelést módosítani?

Amennyiben módosítani szeretnéd a már leadott megrendelésed, kérjük vedd fel velünk a kapcsolatot. A módosításra addig van lehetőséged míg csomagolás alatt van megrendelésed. Szállítás alatti megrendelést már nem tudunk sajnos módosítani.

Milyen kiszállítási lehetőségek vannak, és melyiket válasszam?

-Átvétel Foxpost csomagautomatában

MPL házhozszálítás

-Átvétel MPL csomaponton, csomagautomatában

DPD házhozszálítás

-Átvétel DPD csomaponton, csomagautomatában

Átvétel üzletünkben

Mi történik, ha nem sikerült átvennem a csomagot?

Futárszolgálatunk email értesítőt küld a kiszállítás pontos időpontjáról, illetve kétszer is megkísérli a kiszállítást. Ha mégsem sikerül átvenned természetesen újból megrendelheted a terméket online, a szállítási módoknál pedig érdemes újra átgondolni melyik megoldás lehet számodra a legmegfelelőbb.

Mennyi idő a szállítás?

Amennyiben a rendelés munkanapokon 09:00 óráig beérkezik és a rendelt termék készleten van, a csomagod az adott munkanapon átadásra kerül a futárkézbesítőnek. Nem munkanapon történő megrendelés, valamint 09:00 óránál később beérkező rendelések esetén az átadás a legkorábban az azt következő munkanapon történik meg, a szállítás az átadást követő 1-2 munkanapon belül történik meg. Tehát a pénteken 09:00 után vagy hétvégén, ünnepnapon leadott megrendelések, a következő munkanapon kerülnek feldolgozásra.

Kérhetem-e a kiszállítást meghatározott dátumra/időpontra?

Megadhatsz időzített kiszállítást a következő 5 munkanapra, illetve a rendelés során megjelenő “Megjegyzés” rovatban tüntesd fel a kiszállítással kapcsolatos egyéb információkat. A csomag feladásáról email értesítőt kapsz, melyben megtalálható a csomagszám, ami alapján a Gls csomagkövetés menüpontban nyomon követheted a szállítást.

Hogyan küldhetem vissza a terméket, mikre kell figyelnem?

  • Központi címünk: (1033 Bp. Csikós utca 6.)
  • A termék doboza nem használható csomagolóanyagként
  • Csak sérülésmentes dobozban érkezett , új sérülésmentes terméket tudunk cserélni/árát megtéríteni
  • Minden esetben szükséges a dobozba tenni az eredeti számlát, valamint a visszaküldés okát és célját tartalmazó valamelyik nyomtatványunkat
  • Kizárólag hibás termék esetén vagy ha rossz terméket küldtünk vállaljuk a szállítási költség megfizetését.
  • Nem áll módunkban utánvétes csomagot átvenni

Hogyan tudom cserélni a terméket ha nem tetszik, vagy rossz a méret?

Amennyiben a megrendelt termékkel kapcsolatban problémád merülne fel 30 napon belül, kérjük a terméket számlával és kitöltött méretcsere/termékcsere nyilatkozattal együtt juttasd vissza központi címünkre (Devergo Webáruház, 1033 Budapest, Csikós u. 6.)

Vissza tudom-e vinni személyesen a terméket?

Webshopunk függetlenül működik üzleteinktől, ezért üzletben való leadásra nincsen sajnos mód. Központi címünkön személyes méret-, termékcserére és elállásra technikai okok miatt nincsen lehetőség! Kérjük mindenképpen postai úton vagy futárszolgálattal központi címünkre küldd vissza a terméket, számlával és kitöltött nyilatkozattal.

Vettem a webshopon egy terméket és tönkrement használat közben. Mit tegyek?

Amennyiben a megrendelt termék 48 hónapon belül meghibásodik, kérjük juttasd vissza központi címünkre a terméket számlával és kitöltött garanciális nyilatkozattal együtt, melynek beérkezése után a terméket saját költségünkön bevizsgáltatjuk és értesítünk a vizsgálat eredményéről.

Hogyan tudok elállni a vásárlástól, vételárat visszakapni?

A terméket az elállási nyomtatvánnyal és a számlával együtt visszaküldheted az átvételtől számított 30 napon belül. A csomag beérkezését követő 14 napon belül visszautaljuk az általad megadott bankszámlára a vételárat. Személyes cserére és termékleadásra nincsen lehetőség központunkban


 


Kérdések és válaszok internetes kártyás fizetésről

 

KÁRTYAELFOGADÁS

 

Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?

A VISA és a Mastercard dombornyomott kártyáival, ill. egyes VISA Electron, V Pay kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A CIB által kibocsátott VISA Electron típusú bankkártya használható interneten történő vásárlásra.

 

Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?

Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.

 

Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?

Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.

 

Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?

Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártya.

 

FIZETÉS FOLYAMATA

 

Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?

A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét, és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. A tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető (kártyakibocsátó) bankja zárolja a kártyáján. Az összeg számlán történő terhelése (levonása) számlavezető banktól függően néhány napon belül következik be.

 

Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?

Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az engedélyező központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya kibocsátójától függően a VISA vagy MasterCard hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedő) megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (256 bites titkosítású) fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról Ön kap ún. engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.

 

Mit jelent a foglalás?

A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi, hiszen a tényleges terheléshez előbb a hivatalos adatoknak be kell érkezniük, mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana.

 

SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDŐK

 

Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?

Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.

 

Kártya jellegű hiba

  • A kártya nem alkalmas internetes fizetésre.
  • A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott.
  • A kártyahasználat tiltott.
  • A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.
  • A kártya lejárt.

 

Számla jellegű hiba

  • Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.
  • A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét.

 

Kapcsolati jellegű hiba

  • A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra.
  • A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra.

 

Technikai jellegű hiba

  • Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen.
  • Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző "back", "reload" illetve "refresh" segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.

 

Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?

A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.

 

Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?

A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga.

 

Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?

Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon, azonban Ön nem tért vissza kereskedő/szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.

 

BIZTONSÁG

 

Mit jelent a VeriSign és a 256 bites titkosítású TLS kommunikációs csatorna?

A TLS, a Transport Layer Security elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 256 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Bank-nak a 256 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk a TLS alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program a TLS segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.

 

A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága így garantált?

Teljes mértékben igen. A fizetés folyamata 256-bites titkosított kommunikációs csatornán folyik, így teljesen biztonságos. A tranzakciót követően Ön a kereskedő honlapjára jut vissza, amennyiben a kereskedő oldala nem titkosított, a böngészője figyelmezteti, hogy a titkosított csatornát elhagyta. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetően.

 

Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?

A MasterCard esetében az ún Card Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard/Maestro kártyák hátoldalán található számsor utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell megadni.

 

Mit jelent a Verified by Visa?

A Verified by Visa rendszerben regisztrált Visa kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Verified by Visa rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

 

Mit jelent a Mastercard SecureCode?

A Mastercard SecureCode rendszerben regisztrált Mastercard/Maestro kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Mastercard/Maestro kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Mastercard SecureCode rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

 

Mit jelent a UCAF kód?

MasterCard/Maestro kártyák esetén az Ön kártyakibocsátó bankjától esetlegesen kapott egyedi kód. Ha nem kapott ilyet, hagyja üresen a mezőt.